رفتارهای دوگانه بازار آهن آلات طی یک هفته اخیر
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از حدود یک ماه گذشته وضعیت بازار اهن آلات و همچنین مقاطع طویل فولادی از قبیل تیراهن و میلگرد صعودی بوده است و پی درپی شاهد بالا رفتن قیمت مقاطع آهن در این بازار پرنوسان بودیم. این نوسانات در بازار تا حدی بود که در این مدت با 15 درصد افزایش قیمت یا همان حدود 400 تومان توانست رکود جدیدی را به ثبت رساند. این روند تا اواسط هفته گذشته ادامه داشت تا جایی که انبار های پایین دستی اشباع شده و میزان تقاضا در بازار با کاهش مواجه شد. در نهایت روز چهارشنبه صبح شاهد توقف این روند صعودی در بازار بودیم و در برخی مبادی قیمت ها با کاهش مواجه شد.

اما این شرایط تنها چند ساعت به طول انجامید و در ساعت های پایانی روز چهارشنبه پس از اعلام افزایش قیمت رسمی مقاطع ذوب آهن اصفهان از جمله میلگرد ذوب آهن اصفهان و تیرآهن ذوبی و همچنین انتشار گزارش کامودیتی مبنی بر کاهش بی سابقه موجودی انبارهای فولادسازان بزرگ کشور طی ۱۰ سال گذشته و عدم تمایل و یا توانایی این فولادسازان به تزریق کالا به بازار داخلی با دلار 4200 تومانی، روند بازار آهن آلات پس از چند ساعت کاهش مجددا افزایشی شد.

از سویی دیگر، موضوعی که بنظر می اید از دید بازار سازان نادیده گرفته شده است، موضوع افت قابل ملاحظه موجودی انبار های پایین دست به علت اشباع سطح موجودی آن ها بر خلاف انبار های فولاد سازان بزرگ بوده است که موجب افت میزان تقاضای کلی در بازار های داخلی کشور در روز های اخیر شده است که در حقیقت عامل اصلی افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات فولادی در روز چهارشنبه بوده است.

خبر های بازار آهن حاکی از رفتار های دو گانه در روز پنجشنبه می باشد. علی رغم وضعیت نیمه تعطیل روز پنجشنبه، شاهد افزایش قیمت در این روز بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: